II ETAP - OTWOCK

5 marca (niedziela) 2023 r.
Otwock, ul. Andriollego 90, Medyczna Szkoła Policealna „Medyk”
Wyznacz trasę

Partnerem wydarzenia jest SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO

OTWOCK
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY

Otwock położony jest w centrum województwa mazowieckiego, 25 km na południowy wschód od Warszawy. Zajmując obszar 47 km2, którego 44% stanowią tereny leśne, Otwock ma charakter miasta parku. Z ponad 45000 mieszkańców jest ośrodkiem administracyjnym, usługowym, leczniczym i wypoczynkowym. Przez miasto przepływa rzeka Świder. Otwock jest miastem wyjątkowym. Od dawna słynie jako ośrodek letniskowo-uzdrowiskowy. Bliskość Warszawy, dostępność komunikacyjna i położenie wśród lasów Mazowieckiego Parku Krajobrazowego stwarzają korzystne perspektywy i sprzyjają dynamicznemu rozwojowi miasta. Miasto Otwock to doskonały teren do zamieszkania i prowadzenia działalności gospodarczej. Dynamicznie rozwija się przedsiębiorczość, handel i budownictwo. Specyficzny mikroklimat, ładne okolice, dbałość o rozbudowę infrastruktury i aktywność mieszkańców zapewniają miastu szybki rozwój. Zapraszamy Państwa do Otwocka!

Otwock w internecie: otwock.pl

Zimowy Otwock (FAN – 7,5 km, MINI – 18 km, MAX – 36 km). Start i meta (podobnie ja w sezonie letnim) są zlokalizowane przy Medycznej Szkole Policealnej „Medyk” przy ul. Andriollego 90, a trasa wiedzie szlakami i duktami leśnymi Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

 

Podobnie, jak w sezonie letnim, kolarze będą rywalizować na bardzo zróżnicowanej trasie – z tą różnicą, że dystanse będą znacząco krótsze. To jednak nie oznacza, że będzie łatwiej. Na kolarzy czekają atrakcje w mocno skoncentrowanej wersji, zwłaszcza dla startujących na dystansie Max. Wymagające podjazdy na piaskowe wydmy porośnięte sosnowymi borami, techniczne ścieżki oraz zjazdy, do tego podmokłe torfowiska, stanowią nie lada wyzwanie nawet dla bardzo wymagających fanów mtb.

 

Trasa całej rundy zamknie się w trójkącie między Otwockiem/Karczewem, Pogorzelą i Janowem. Rozjazd będzie zlokalizowany w bezpośrednim sąsiedztwie szkoły, po przejechaniu praktycznie całej 18-kilometrowej pętli.

 

Startujemy. Na początku tylko niewiele ponad 1km "płaskiej szerokości". Start z asfaltu, a następnie piaskowym, ale twardym leśnym duktem ulicy Hrabiego. Po skręcie w prawo zaczynają się pierwsze wzniesienia i bardziej interwałowa jazda, również za sprawą częstych zmian kierunku. Na początku 4km przejazd przez Łysą Górę i od tego punktu teren nieustannie faluje aż do „Ceglanki” (6km), gdzie trasa nieco łagodnieje. Na 8km nawrót w prawo, szybki przeskok szutrem do kolejnej sekcji meandrów po pagórkach. Po pokonaniu niemal 11km, chwilowy powrót na Czerwoną Drogę, a po kolejnych 2km leśnymi dróżkami, ponowny wyjazd na „Ceglankę”. Tuż przed janowskim bagnem skręt z betonki na niebieski szlak, który doprowadzi peleton do Rezerwatu Torfy (16km). To odcinek ogólnie dość szybki, ale chwilami wymagający dobrej techniki ze względu na wąskie ścieżki między drzewami oraz przejazdy przez śliskie fragmenty z korzeniami. Później już nieco łagodniej – ostatnie dwa kilometry przed rozjazdem wiodą uroczymi duktami wśród brzóz w okolice Torfów. Najpierw leśna ścieżka w stronę Karczewa, przejazd przez mostek przy Pomniku Leśnika i wreszcie ostatnia prosta do mety. Finiszowe metry na terenie przyszkolnego parku. Tuż przed bramą rozjazd dystansów: do „kreski” w lewo, wjazd na drugą rundę (Max) - na wprost.

 

Dystans Fan jedzie niemal tak samo jak dorośli przez ponad 3km, a następnie łącznikiem (ok. 1km) „wpina się” na końcowe 2km ścigania od Torfów, przez Mostek i leśną dróżką w kierunku „Medyka”, gdzie usytuowano finisz.

 

Ogólnie trasa dość wymagająca (zarówno siły, wytrzymałości jak i techniki), sporadycznie utrudnieniem mogą być odcinki piaszczyste lub podmokłe. Walczący o wynik zapewne nie unikną błotnego makijażu, ale wszystkie niespodzianki da się ominąć.

 

Nawierzchnia. Wyścig prawie w 100% prowadzi duktami i ścieżkami leśnymi - z cywilizacją stykamy się sporadycznie. Dobór opon. Praktycznie zero asfaltu, klasyczna miękka trasa, na zmianę: dukty po igliwiu, bagienne dróżki, trawiaste ścieżki, nieco piasku - wszystko to sprawia, że zdecydowanie szerokie opony z raczej niskim ciśnieniem będą dużym atutem w walce o dobry rezultat. Podniosą też zapewne komfort w trakcie jazdy po korzeniach. Bieżnik. Zaawansowanym technicznie może wystarczyć semi-slick, dla większości uniwersalne będą chyba lepszym wyborem. Połamania kół!

 

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

 

PATRONI MEDIALNI